24 Eylül 2007 Pazartesi

tespit_tramvatik çocuk şarkıları...

High Fidelity nin başında john Cusack ( Rob Gordon)hemen hemen şuna benzer bişey söyler, aileler çocuklarına bazı filmleri izletmezler peki ya şarkılar? der evet çok haklı, bu yaşımda hala beni depresyondan depresyona sürükleyen birçok şarkı varken birde çocukken yanlışlıkla dinlenmiş şarkıların insan psikolojisine verdiği hasarları hüzünleri ya da mutlulukları tahmin bile edemiyorum.Mesela benim için şu şarkı önemli,"telli telli telli ,şu telli turna" biz büyüdük ve kirlendi dünya diyodu şarkının bi yerinde büyümekten korkar olmuştum şarkı üstüme bi sorumluluk yükledi bi anda, sonra
şey vardı küçükken susam sokağı "sev dünyayı açılır her kapı işte susam sokağı" yalanmış..aptal gibi büyüdüm, birde sezen aksu o yaşta dinlenecek şey mi..."giiiit giiit giittt gitme kal ne olursun gitme kal yalan söyledim" çok kafam karışırdı çok...gitsinmiydi kalsınmıydı...
Biraz daha büyükkendi sanki "ortada kuyu var yandan geç" çok severdim bunu böyle bi oyun da vardı hatta...Bi de kabusum "bir arslan miyav dedi minik fare kükredi, fareden korktu kedi kedi pır uçuverdi" bunun benim için yeri ayrı.
Sonra birde yakın bir arkdaşım var ,bu ilkokulda öğretilen şarkılar yüzünden çok gözyaşı dökmüş bir kişi, ağladığı şarkılardan bir şu; "benim annem canim annem" ki haklı ne alaka o yaşta çocuğa böyle ciğer parçalayan şarkı öğretmek kimin aklına geldiyse diğeride "bir küçücük aslancık varmış kırlarda ko ko koşar oynarmış
" adlı şarkı ki bu şarkının içeriğini hatırlar mısınız bilmem aslanın babası askere gidip ölüyo falan.yuh yani ilkokul çocuğuna ezberletilen şarkıya bakar mısınız?

tembih_siz siz olun çocuğunuzun ne dinlediğine biraz olsun dikkat edin ya da özgürlükçü davranın olan olsun:)

10 yorum:

avs dedi ki...

of off! o bir küçücük aslan varmış şarkısı kadar beni derinden etkilemiş başka şarkı yoktur heralde.. tarkan'ın unutmamalı şarkısında bi kere bile gözyaşı dökmemişimdir ama o babası askere giden aslancığın arkasından çok ağladığımı hala hatırlarım..

ışık dedi ki...

benim bi ablam vardı biz kucukken bize bakmaya gelirdi, benden 7 yas falan buyuktu yani geldiinde 14 yasında falandı. bana ogretti bi sarkının sozlerinin farkına ogrendikten 10 sene sora vardım. " sonra doktor geldi, annemi hastaneye kaldırdık, annem kan kusuyordu." icerik budur, melodisi de buna uygun yanık biseydir. tam olarak gelmio aklima ama.. kendisinin de cocuk oldugu bir donemde ogretecek kadar benimsedigi sarkını bu olması cok acıklı degil mi?

eylem dedi ki...

bknz. http://www.youtube.com/watch?v=6yRwn3tVK9k
acımasız gerçekler..

evren dedi ki...

bu noktada cocuklugumun karabasanı clementine ve jenerik muzigini anmadan gecemeyecegim...

b dedi ki...

çocuğum olsun her şeyi dinlesin izlesin demek istedim şimdide..bi öleyim bi böyleyim...

begüm dedi ki...

tek kelimesini dahi anlamadan ve -kuvvetle muhtemel- yanlış söylediğimiz ama zevkle eşlik ettiğimiz japon çizgi filmlerinin müziklerini hatırlatmak istedim, tramvatik olmasa da...

etipuf dedi ki...

peki ya pazara gidip bir tavuk alıp happuru huppuru happuru huppuru yemek nasıl bir vahşettir?
:....(

argon dedi ki...

"bir küçücük aslancık varmış.." anaokulundayken çok net hatırlıyorum..birden aklıma gelmişri ve şarkıyı söyleyip hıçkırarak ağlamıştım.

sebnem dedi ki...

yıllarca "tavşanım, tavşanım, küçük tavşanım. tavşanımın patileri eskimiş, yırtılmış, tavşanım ağlar" diye ağlak ağlak derin bir hüzünle söylediğim şarkının doğrusunun "tavşanımın patikleri" olduğunu öğrendim. patiklerin yırtılması da hüzünlü ama patiler kadar travmatik değil..

b dedi ki...

sabah sabah o kadar güldüm ki bu patri hikayesine...:)