20 Eylül 2007 Perşembe

tespit_gıdıklanmak + bonus tembih

yıllar önce cumhuriyet gazetesinin bilim teknik ekinde okumuştum 'gülmek insan ömrünü uzatıyor' diye, akabinde akciğerlere daha sık ve daha çok temiz hava gitmesi, kalp atışları vb. bir dizi bilimsel açıklama.. bu gülme meselesini gündelik hayat içinde irdelediğimizde, öyle pek de gülmediğimizi, genelde bir somurtma modunda olduğumuzu düşünmekteyim. bununla beraber biri bizi gıdıkladığında, ya gıdıklanmamaya çalıştığımızı, ya da gıdıklama beni , yapma etme tepkileri verdiğimizi üzülerek tespit ettim. madem gülünce insan ömrü uzuyor, o zmn birbirimizi biraz gıdıklamamızı tembihliyorum. 'peki gıdıklamak, gülme aktivitesini sunileştirmiyor mu? herşeyimiz suni zaten, bi de gülmemiz suni olsun da tam olsun', veyahut da 'haa bolcana gıdıklanıp gülelim de bu ..ktan hayat daha çok uzasın' diye düşünmeyelim, söylemeyelim, susalım, polayana olalım..

4 yorum:

begüm dedi ki...

gülmek değil abi, gıdıklanınca katılıyo insan... aman diim, halden anlayalım...

b dedi ki...

ben doğal bir gülüşe sahibim bu aralar:)

avs dedi ki...

e zaten ben de gülümsemekten deil, katıla katıla gülmekten bahsediorm, ki o akciğerler havayı içine çekip çekip dışarı atsın! adrenalin salgılansın vb.. ve burdan doğal gülüşü olanları imrenerek selamlıyorum :)

ışık dedi ki...

insan suyun altında da gıdıklanıyo!

ayrıca yapay diil ki o da doğal. amaçlı diil mesela, hesaplanmamış bisi, gıdıklanma saldırısına ugrıycanı nerden bilesin? nitekim, gıdıklayanında duzgun gıdıklaması lazım ki rahatsızlık verici ve cıldırtıcı bir katılma işkencesinden daha eglenceli olsun dimi ama!