29 Nisan 2008 Salı

tespit_kıçdiz

"Kıçını kırıp oturmak" deyiminin ne manaya geldiğini tespit ettim. Kıç azericede diz demekmiş. Onlar dizlerini kırıp otururken, diz ne ara kıç oldu, daha bunu tespit edemedim..

27 Nisan 2008 Pazar

tespit_hışırtılı torba

Bir otobüs yolculuğunda yanınıza almak zorunda kaldığınız hışırtılı bir torbanın o yolculuğu epey zorlaştırdığını tespit tembih.

26 Nisan 2008 Cumartesi

tespit_benzerlik

birbirimizden dusundugumuz kadar farkli degiliz ama sandigimiz kadar de benzememiyoruz.

tespit_edersen

birinin senin mail şifreni edinip akabinde herşeyini gözlemleyebilmiş, onun hakkında söylediklerini duymuş ve okumuş olması senin mi rezil olduğuna, onun mu zaten rezil olmuşluğuna delalettir?

25 Nisan 2008 Cuma

tespit_yeni yıl

evet yeni yıl geçeli çok oldu biliyorum, ama şunun insana iyi geldiğini farkettim, şu bitince yeni bir dönem başlıyo benim için, herşey bu sefer gerçekten farklı olucak demek, ki bunu derken midemde sancılar, bi sürü umutsuzluk filan birikmiş olsa da.

20 Nisan 2008 Pazar

tespit_guzellik

guzellik goreceli bi kavram denir ya hani, yani goreceli olabilmesi icin en az bir kisi tarafindan gorulmesi gerekiyor. yani insan ne kdr guzel/cirkin olursa olsun gorecek/bakacak/farkedecek vb. biri olmadiktan sonra aslinda ha guzelsin ha cirkin neye yarar.. burdan asik veysel'e gonderme yapmak istiorm; guzelligin bes para etmez bu bendeki ask olmasa...

19 Nisan 2008 Cumartesi

tespit_sineman

yeni tanıştığınız, ve tabihoşlandığınız bir erkekle sinemaya gitmenin tehlikeli olabileceğini tespit ettim, sizin gözünüzden bir damla yaş aktı akacakken o olur olmaz herşeye gülerse yaşayacağınız sinir bozukluğunu düşünmenizi ve bundan kaçınmanızı salık veririm, ee tabi bu açıdan bakarsak yeni tanışılan erkekle sinemaya gitmenin bir çeşit test olabileceği de muhtemel, ilişkideki niyetinize bağlı!

18 Nisan 2008 Cuma

tespit_garantili falcı

Evet falcı gerçekten garantili bişey olsa ben gidermiydin hiç bilmiyorum, ama muhtemelen gitmezdim korkup. Çok acaip bu avrupa birliği, ya da değil, tez beni tespit edemez soru sorar hale getirdi ya da...

17 Nisan 2008 Perşembe

tespit_anlamamak

bu aralar daha çok haber niteliğinde olsa da tespitler, anlam veremiyorum bi sürü şeye ondan olabilir. Buyrun burdan yakın.

tespit_hastayım sana

tespitimi bir link olarak aktarıyorum. burası
özellikle "hastayım sana" isimli şarkıyı keşfediniz! lütfen. yorumları özelden aliim:)

16 Nisan 2008 Çarşamba

tespit_bukalemun kafaları

Eğer çok güçlü ve oturmuş bir kişiliğiniz/kimliğiniz yoksa, yanınızdaki/yakınınızdaki insanlardan etkileniyor ve hatta zamanla yontulmaktan öte o olmaya başlıyorsunuz. tespit: bazen çok tehlikeli.

15 Nisan 2008 Salı

tespit_kollanan tecavüzcüler ülkesi

Pippa 'nın cenazesi bugün ülkesine yollandı. Derdimiz birinin ölümünden çok rezil olduk korkusu olunca midem bulanıyor. Hiç bir yere ait olmadığımı hissetmek biraz olsun iyi hissetiriyor.

her ülkede tecavüzcüler var ama bizde kollanırlar.

tembih_yok.

Birleşmiş Milletler 2008 yılını 'patates' yılı ilan etmiş, çünkü çabuk kolay yetişen ve besleyici bişey diye. Kıtlık yavaş yavaş da değil gayet hızlı ortaya çıkmaya başladı, özellikle bizim gibi yanlış politikalar izleyen ülkelerde. tembih etmek istiyorum bişeyleri, mesela daha az tüketmeyi, daha çok üretmeyi, şımarıklığa son vermeyi ayda iki ayakkabı almaktan vazgeçmeyi, tek başıma koca evde yaşamak üzerine tekrar düşünmeyi falan tembih ediyorum, hep kendime bu tembihler. Kyotoyu imzalamayan ülkeler kadar önemli bu tembihler, rahat uyumak için. Ya da az kaldı yaşamak için dünya da vaktimiz deyip. neyse.

tembih_ekrana bakmak

İnsanların geçerken ekranıma bakıp yorum yapması, "aa bu ne", "bakiim bakiim neymiş" demesi kadar sinirlendiğim çok az şey var. Sonra "neden atölyede çalışmıyorsunuz çocuklar?" işte bu yüzden çalışmıyorum, çalışamıyorum.

ister berbat eskizler yaparım, ister tarot bakarım, ister ebay'de gezerim, gazete okurum, masal okurum. çalışırım, çalışmam. sizin hakkınızda bloglara yazı da yazabilirim istersem.. işte aynen böyle!

lütfen iyi niyetliyseniz bile insanların ekranlarına bakmayın, size ne canım, ayıp değil mi?

tespit_bunu alan bunu da aldı

Facebook'taki yeni "bunları tanıyor olabilirsiniz" temalı, arkadaşlarımın arkadaşları uygulaması beni korkutuyor. gereksiz sosyalleşmeler içindeyiz sürekli. arkadaşlarım, onların arkadaşları, arkadaşlarımın ortak arkadaşları... görüyoruz ki küçük çevrelerimizde zaten herkesler arkadaş ve yeni kimseyle tanışmak diye birşey mümkün değil. ana sayfada açılan bu yeni mereti gördükçe buna üzülüyorum. daha tanımadığım 1 kişi bile göremedim.

9 Nisan 2008 Çarşamba

tespit_zaman mekan yayılması

sürekli zaman mekan sıkışmasından bahsedip duruyoruz, oysa vapur öyle mi?

8 Nisan 2008 Salı

tespit_manolo blahnik

sex and the city - the movie peşindeyken aklım kendisine takıldı ve sayfasına girip baktım ve 2008 bahar yaz modasının yazılarını okumaz sadece resimlere bakarken isimlerinin kucuk, bocek, bu hatta ve hatta hande olduğunu tespit ettim! artık okumam gerektiğini anladığım noktada da öğrendim ki blahnikgiller istanbul ve finlandiya'dan etkilenmiş. hatta koleksiyona ayasofya'nın pencerelerindeki kıvrıklardan başlamış. marimekkoyla da sentezlemiş, çok uygun görmüş.

'this season' diye sunduğu modelleri görünce, geçen gün w sularında gezerken gaza gelip 'giymem ama bi gün bi manolo blahnik sahibi olsak' diye manolo blahnik'e ferrari misyonu yükleyip içlendiğimizi düşününce biraz kafam karışmadı değil.

7 Nisan 2008 Pazartesi

tespit_korktuğum insanlar

Ağzından kelimelerin kendi sesinde değil de, ya bir kibarlık pedalı eklenmiş, ya da tiyatrocu gırtlağı bulaşmış olan insanlardan istemeden korktuğumu farkettim.

tembih_kendini bilmek

Tüm hayatını mantığıyla değil daha çok duygularıyla yönetmiş/yönlendirmiş birinin bir de diğer türlüsünü deneyelim bakalım nasılmış demesinin tam bir fiyaskoyla sonuçladığını kendimde gözlemledim.Örnek içimden bir ses; limonata iç buz gibi mis, mantık; diet kola iç hem az kalori hem ayık tutar, yaptığım şey; önce diet kola arkasından limonata içmek. Örnek iki; mantık; şurda yemek yemiyeyim çok pahalı, içimdeki ses; bunu söylediğine göre orda yemek istiyosun aslında, başıma gelen; ucuz yerde yemek sonra bilinçaltımın baskısıyla o gitmediğim yerin önünden geçip arkadaşlarımla karşılaşmak, bir de orda devam etmek yemeye içmeye. Bir de tam tersini düşünüyorum şimdi eğer hayat boyu mantıklı hareket etseydim, şimdi de duygusal olayım bakalım nasılmış deseydim eminim bu çok daha zor olurdu. Tembih, kişi kendini bilmeli, hayatını kolaylamalı.

4 Nisan 2008 Cuma

tespit_mutfak

mutfakta saatler geciren annelerin, kiz cocuklarinin yemek yapmayi gozlerinde buyutmelerine neden oldugunu tespit ettim.

tespit_fenomenoloji

bi süre haşır neşir olduktan sonra olanakların çokluğunu gozardı edemez olup, soylediklerimde kesin yargılar olmasından korkmaya basladığımı tespit ettim.

3 Nisan 2008 Perşembe

tespit_yaşlı amca

bgn dolmuşta, yanında kitap okumaya çalışan genç kıza bütün hayatını 20 dakka içinde sıkıştırılmış bir şekilde anlatan yaşlı amca hakkında düşünüyordum da ve daha önce aynı bugünkü kızın durumunda dinlemeye zorunlu kaldığım ya da hasım akraba hikayelerinde gözlemlediğim kadarıyla, bu yaşlı amca ve teyzeler bu hikayeleri anlatacak kişileri özellikle 17 ila 27 yaş aralığındaki insan grubundan seçiyorlar, nedeni de çok basit, ellerinden uçup gitmiş gençliklerini bir kere daha hatırlama isteği ve karşı tarafa acımasızca şunu kanıtlama isteği, 'biz de gençtik biz de şunları şunları yaşadık, bakma sen şimdi benim emekli kuyruklarında yaşlılarla havadan sudan konuştuğuma, ben de senin yaşındayken babamla kavga ederdim, plakçılardan albüm çalardım, sokaklarda şarap içerdim, bu hep böyle olmayaccak genç çocuk, sen de yaşlanacaksın ve benim gibi şu dolmuşun merdivenlerini birinin yardımı olmadan çıkamayacaksın', evet o gençlerle çok iyi anlaşan, beyaz saçlı, tombiş amca geçen yıllarının bütün intikamını senden almaya çalışıyor. bunlar acımasız gerçekler, bütün o sevecen görüntüsünün altında bir şeytan yatıyor.

tespit_fanATİK

Birgün takım tutma ruhuna kavuşabilirsem bu takımın Fenerbahçe olacağını tespit ettim..

2 Nisan 2008 Çarşamba

tespit_annem

çoğu şey yanlış gittiğinde durumlardan bihaber annem sığınma noktası oluyor. fakat çaktırmadığımı zannetsem de o herşeyi anlıyor üstüne bi de kendi kurgularını inşa ediyor ve kendi sıkıntının bikaç katını onun suratında görmek, gerçeği yüzüne daha da beter çarpıveriyor. sonra diyorki sen mutlu olduğunda biz de mutlu oluyoruz. (yani mutsuz olduğunda biz de mutsuz oluyoruz) ve bu kısır döngü deva bulmayı hiç kolaylaştırmıyor hatta tam tersi bi etki yapabiliyor...

1 Nisan 2008 Salı