3 Nisan 2008 Perşembe

tespit_yaşlı amca

bgn dolmuşta, yanında kitap okumaya çalışan genç kıza bütün hayatını 20 dakka içinde sıkıştırılmış bir şekilde anlatan yaşlı amca hakkında düşünüyordum da ve daha önce aynı bugünkü kızın durumunda dinlemeye zorunlu kaldığım ya da hasım akraba hikayelerinde gözlemlediğim kadarıyla, bu yaşlı amca ve teyzeler bu hikayeleri anlatacak kişileri özellikle 17 ila 27 yaş aralığındaki insan grubundan seçiyorlar, nedeni de çok basit, ellerinden uçup gitmiş gençliklerini bir kere daha hatırlama isteği ve karşı tarafa acımasızca şunu kanıtlama isteği, 'biz de gençtik biz de şunları şunları yaşadık, bakma sen şimdi benim emekli kuyruklarında yaşlılarla havadan sudan konuştuğuma, ben de senin yaşındayken babamla kavga ederdim, plakçılardan albüm çalardım, sokaklarda şarap içerdim, bu hep böyle olmayaccak genç çocuk, sen de yaşlanacaksın ve benim gibi şu dolmuşun merdivenlerini birinin yardımı olmadan çıkamayacaksın', evet o gençlerle çok iyi anlaşan, beyaz saçlı, tombiş amca geçen yıllarının bütün intikamını senden almaya çalışıyor. bunlar acımasız gerçekler, bütün o sevecen görüntüsünün altında bir şeytan yatıyor.

2 yorum:

evren dedi ki...

benim de buna ilaveten vapurlardaki sapik yasli amca versiyonunda bi tespitim var ama yazip yazmamak konusunda kararsizim..

etipuf dedi ki...

bir daha boyle bir amca gördüğümde onu dolmuştan aşağı iteceğim.