5 Kasım 2013 Salı

tespit_kraker

çubuk krakerlerle taze ekmeği ağzı kapalı bi kaba 3 gün yan yana  koyunca, ekmek bütüüün nemini kaybedip sertleşirken, çubuk krakerler nemlenerek yumuşuyorlarmış, bu da böyle bi tespitim..

21 Ocak 2013 Pazartesi

tespit_oops

autocad dünyanın en sevimli komutuna sahipmiş.. adı da oops.

20 Aralık 2012 Perşembe

Tespit-Tembih: Son

tespit: Marduk mu geliyor dünyanın sonu mu bilmem. Az kaldı 21 Aralık'a. Şirince'de Maya Hot Chocolate ve Marduk şarabı ile ısınan bedenler yeni günü karşılamaya hazır.
tembih: Doğal gazı açık unutmayın.

13 Ağustos 2012 Pazartesi

tespit_kolonyalı mendil veya bir komplo teorisi

restoranlarda, cafelerde vb. kolonyalı mendilin yerini, silinince eli yapış yapış eden ıslak mendillerin aldığını tespit ettim. hatta kolonyalı mendil yazan paketlerden bile ıslak mendiller çıkabildiğini gördüm.  ıslak mendil de bir ab standardı mı yoksa, kolonyalı mendilden vazgeçişin kolonyanın alkol içeren bir ürün oluşuyla mı bir ilgisi var?

2 Ağustos 2012 Perşembe

tespit+tembih_tulum

bu sene ve özellikle yaz sezonunda yeniden moda olan pantolonlu, şortlu tulumları kadınların bastırılmış mazoşist duygularla aldıklarını düşünmeden edemiyorum. veya da bu kadınların boşaltım sistemleri çalışmıyor..
hele bir de tulumu uzun otobüs yolculuklarında giymek tam bir kamikaze dalışı olmalı..
özenle ve ısrarla uzak durulmasını ve ama illa ki bir tulumum olsun diye çırpınılıyorsa strapless olanlarından seçilmesini tembihliyorum.

28 Kasım 2011 Pazartesi

tespit_transformasyon

mesleki formasyon + mesleki deformasyon = kişisel transformasyon

13 Kasım 2011 Pazar

tespit_saç

kısa saçın, uzun saçtan daha karakterli oldugunu tespit ettim.

18 Ekim 2011 Salı

tespit_evlilik

evlilik, "kutsal bir müessese" olarak görülmekten çıkmış, her geçen gün evlenen sayısı ile boşanan sayısı birbirine yaklaşırken, evliliği savunmayıp de gay evliliklerini vb. savunmak nasıl birşeydir?! Bu durum evliliğin, ilişkinin sadece devlet nezdinde tanınmasından, mal paylaşımını kolaylaştırmasından öteye geçmeyen bir sözleşme olduğunu hatırlatıyor sadece..

14 Ekim 2011 Cuma

tespit-tembih:http://www.dahianlamindakideayriyazilir.com/

Bir zamanlar bu konuda hassas değilken şu anda inanılmaz dikkat kesilmem yontulmamdandır.Hırtdım bir zamanlar.

5 Temmuz 2011 Salı

tespit_çay/hayat

Hayat biraz dökmeden çay götürmek için çaya değil karşıya bakarak yürümek gibi. :D

12 Nisan 2011 Salı

tespit_yüksek belli pantolon/etek

yüksek belli ve bele iyice oturan pantolon/eteklerle yemek yemenin, daha hızlı bir şekilde tokluk hissine sebep olduğunu tespit ettim.. rejim yapmak isteyenlere tavsiye olunur..

10 Mart 2011 Perşembe

tespit_yiyeceğin yarılanma ömrü

daha çok çubuk kraker gibi yarılanması kontrol edilebilir bi yiyecek, önce yarısı sonra yarısının yarısı ve sonra yarısının yarısının yarısı.... şeklinde yenilerek, son kalan krakerin tam bitti derken bitmemiş olduğunun farkedilmesi ile hazzın sürüp gitmesi sağlanabilir..

3 Şubat 2011 Perşembe

tespit_geberit

geberit marka sifonu olan tuvaletlere her girişimde aklımdan illaki "geber-it" vurgusu geçiyor. ve bazen markanın (tamam alaman olduğunu biz de biliyoruz, ama orda da türkler var), özellikle idrarımızı/dışkımızı sonsuzluğa yollarken içimizden "geber-it!" diye geçirmemizi istediği hissine kapılıyorum..

28 Ocak 2011 Cuma

tespit/tembih ikilisi- normal doğum

sezaryen bir doğum çeşidi değil ameliyattır, normal de adı üstünde bu işin normalde olması gereken hali. Sırf kan korkusundan, ya da oram buram sarkmasın, çatlamasın diye bebek kritik büyüme eşiğini atlatır atlatmaz süre dolmadan ameliyata giren anne adaylarını, onları bilgilendirmeyen, normal doğumun vakit belirsizliğini bekleyemeyip (sancınız gece tutarsa gelemem), kendi programlarına göre yönlendiren doktor müsveddelerini, ailelerin gözlerini korkutan sağlık personelini şiddetle kınıyorum.
Açıktır herhalde ama sağlık nedenleri ile sezaryen olanları ayrı tutuyorum tabii ki, onda da şöyle bir yol var.
bir de bunun 'sizin sütünüz az, hemen filanca marka mamaya başlayalım' versiyonu var o da evlere şenlik. başka bir tembihe kalsın, belki bu bile çok hormonlu olmuştur kimisine göre :)

tembih_bedenine güven

bu aslında ne şanslıymışım ki hamilelik ve doğumla ilgili, en başlarda süreçle ilgili bir endişem üzerine bana edilmiş bir tembih, 'bedenine güven' (bedenine ve onun yapabileceklerine diye okuyunuz). Kulağa klişe gelse de bedenin sınırlarının sınandığı bir deneyimde, gerçeklik payı olduğunu bire bir gördüm.

28 Aralık 2010 Salı

tespit_çözüm

2010'un şu son günlerinde, 2010'da kendime dair bir şey farkettim.. benimle bi derdini, bi sıkıntısını vb. paylaşan birine hemen bi çözüm önermeye kalktığımı tespit ettim. hatta benzer bi durumla kendim karşılaştığımda o daha önce sunmuş olduğum çözümün ya hiç farkında olmadığım ya da o çözümü uygulayamadığımı tespit ettim. benzer bi durumla karşılaşmasam bile kendime tembih: birileri sana bisiler anlatiyorsa sadece dinle, çözüm üretmek sana mı kaldı...
yeni bir yıla bu farkındalık ve aklı başındalıkla girmek de dileğim olsun..

18 Ağustos 2010 Çarşamba

tembih_kibir

Sen sen ol, ortamdaki en zeki, en akıllı, en çok bilen insan olduğun varsayımıyla hareket etme. Tevazu bir erdemdir ve de insanı aptalca durumlara düşmekten korur.

14 Temmuz 2010 Çarşamba

tespit_kamusal bir alan olarak hamile kadın göbeği

Belki ben de önceden yapmışımdır bilemiyorum ama hamile olduğunuzu duyanların ilk tepkisi hele de belirginlesmisse karnınızı okşamak oluyor. Karnınız, sizin dışınızda, bedeninizin bir parçası olmaktan çıkan, dışarıdakiler için kamusal bir şefkat nesnesi haline geliyor.

17 Mayıs 2010 Pazartesi

tespit_isvec'te isim havuzu

Verilen isimler o kadar az ki, daha ilk ayin sonunda tanistigim Magnus'un, Ida'nin, Jonas'in hesabini unuttum.

14 Mayıs 2010 Cuma

tespit_evlilikte soyadı

Evlilikte soyadını evlilik öncesi haliyle kullanmaya devam edenlerin önemli bir kısmının, evlendiği adamın soyadını kendisininkine eklemlediği nokta, ilk çocuğun doğuşu diye bir tespitim var. Bu ön tespit olsun, gözlem yaparız sonra :p (Güzide medeni kanunumuza göre evlendikten sonraresmi olarak ya kocanın soyadını ya da hem kendi hem de kocanın soyadını resmi olarak kullanabiliyorsun).

15 Mart 2010 Pazartesi

tespit_soru sormayan öğrenciler

dünyanın en eğlenceli konusunu anlatıyor da olsan, bir öğrenci profili var ki okulla ilgili herşeyi zorunluluk olarak görüyor. Eğer çoğunluktaysalar hasbelkader niyetli diğerlerinin soru sorma enerjisi de düşüyor- Soru sormak, sorgulamak ve hiçbirşeyi ilk andan kabul etmemek zaten bizim eğitim sistemimizde hiç teşvik edilmez. İyi eğitmenlere denk gelirsen erkenden ya da üniversite yıllarında öğrenebilirsen ne ala. Eğitim sistemimizin salla baş ezberci, sorgulatmayan sistemini ve bu sistemin ürünü bir grup öğrenciye seminer vermenin inanılmaz şevk kırıcı olduğunu tespit ettim. (Bununla bağlantılı olarak bkz. en ufak söylentiye inanıp kolayca galeyana gelmek)

3 Ocak 2010 Pazar

tespit_yeni yıl

biraz karamsar bir tespit olcak galiba ama yeni bir yıla girmek her zaman iyi birşey deil.. işten çıkarılmalar, zamlar, belirsizlikler gb gb
ama gene de
yeniyıl yeniyıl yeniyıl yeniyıl yeniyıl herkese kutlu olsn...

17 Aralık 2009 Perşembe

tespit_doğru Türkçe

"...kullandırttırmıyoruz..."
"..ş'aapmıyoruz onu..."
"..-nun şeysi o..."

bir zamanlar doğru Türkçe'nin uygulama alanı olarak bildiğim TBMM, ve örnek kullanıcı görevi biçilmiş devlet adamlarının bugünkü dilinden seçmece..
(Beşir Atalay'ın bugünkü basın toplantısından)

"şey" kompozisyonlarını anlatımdan çıkarınca, 1 saatlik konuşmadan geriye 3 cümle kalıyor geriye...

14 Aralık 2009 Pazartesi

tespit_elveda pac..

bazi oyunlar -bilgisayar oyunlari ozelinde- vardir, oynar oynar kazanamazsin, ama zaten onemli olan oynamaktir ornek olarak might and magic gelior aklima(hilesiz hic kazanamamistim :D).. diablo ise bitmesi gereken bir oyundu, bitirmek cok calismayi ve sabirli olmayi gerektiriyordu, fakat bitince buyuk bir haz duyuluyordu, ve yeniden baslamak oyunun zevkinden birsey goturmuyordu. peki ya pacman? ben dun facebook'ta, yapabilecegim en yuksek skoru yaptim pacman'de.. ama bu daha yuksek bir skor yapmam icin beni hirslandiracagi yerde butun hevesimi aldi goturdu benden.. bir noktadan sonra degismeyen bonus anahtar ve ayni 4 duvar arasinda kosusturan pacmanim..
bilgisayar oyunu, hele de pacman gibi sadece puan toplamaya yonelik bir oyunsa, ya bir noktada bitmesi, ya da her level atladiginizda daha da zorlasmasi gerektigini tespiti ettim.. aksi halde bi daa da pacman mekmen oynamam!

6 Aralık 2009 Pazar

tespit_iki nokta

üç nokta yerine her daim iki nokta kullananlar hayalgücümüze (bkz. ) daha az alan mı bırakıyorlar? tespit sorusu olsun bu da..

tespit_teslim tarihi haleti ruhiyesi

bir iş bitirmek gerektiğinde başka herşeyin göze daha bir çekici gelmesi, elin de asıl işe değmemesi diye bir durum tespit edilmiştir biryerlerde ama tekrar yazmış oldum en kötü ihtimalle...

24 Kasım 2009 Salı

tespit_hayatın muhteviyatı

hp der ki:

"Bilgisayarınız hayatınız..."

10 Kasım 2009 Salı

22 Ekim 2009 Perşembe

tespit_twitter

herkes twitterda falan. bu da güzeldi be:)

26 Eylül 2009 Cumartesi

tespit_sınırsız bağlantı

yani zaten evdeki/isyerindeki/okuldaki/hoteldeki internet, gercek dunyadaki yasamimi yavas yavas ele gecirmekte, şimdi bir de 3G çıktı.. internetten uzakta bir tatil gecirme fikrinin zorlugu fakat varolusu internet bagimliligimi inkar etmem icin bir firsat olmustu.. 3G'nin interneti sinirsizlastirmasi, artik internetsiz gecen dakikalara tarafimdan daha fazla deger atfedilmesinin nedeni olacaktir..

20 Eylül 2009 Pazar

15 Ağustos 2009 Cumartesi

tespit-haber manipülasyonu

televizyonum yok ama internetten ve gazetelerden gördüğüm haliyle son birkaç ayda tecavüz haberlerinde bir artış var tespiti yaptım. Gerçek olay sayısında belki bir değişiklik yoktur ama sanki haberlere taşınmasına bir artış var. 7-8 ay önce de cinnet getirip eşini dostunu doğrayanların sayısı artmıştı bir arkadaşım akıl hastanelerine yapılacak yatırımları gerekçelendirmek için yapıyorlar demişti. Şimdi de AKPden cinsel suçlara yönelik yeni tedbirler http://www.istanbulhaber.com.tr/haber/akpden-tecavuze-sert-onlemler-10075.htm(bu yazıyı komplo teorisyeni diye imzalamam gerekecek :p)

12 Ağustos 2009 Çarşamba

tespit_ekran

sabah sabah uyaninca ilk is olarak bilgisayar ekraninin karsisina gecmemek icin bircok sey yapiyorum, ama sonunda gene ayni noktada buluyorum kendimi.. ve bu sefer ekran karsisinda olma nedenlerimi yerine getirmeye hemen baslamamk icin ugras vermeye calistigimi tespit ettim, ediyorum..

tespit_sayi

tespittembih'in kullanici sayisi arttikca yazilan tespit/tembih sayisinin azalmis oldugunu tespit ettim..

30 Haziran 2009 Salı

tespit_ıhlamur

kapımın önündeki ağaçlardan birinin ıhlamur ağacı olduğunu tespit ettim.:) mutluyum.

23 Mayıs 2009 Cumartesi

tespit_control-freak'lik

Hayatın akışıyla birlikte akıp giden insanlara özendiğimi tespit ettim. Hiç olamadığım o insanlardaki huzuru, kaygısızlığı ve belki de şansı çok kıskanıyorum. Bu nedenle reiki tavsiyelerine uyup migrenimi de doğrulayamıyorum bir türlü...

8 Mayıs 2009 Cuma

tespit_hepimiz ahırkapı'dayız

Şimdi alttaki "dünyayı ele geçiren pinky&brain" senaryoları kadar iddialı olmayacak diye korkuyorum ama az önce sinir bozukluğu içinde şunu tespit ettim ki, arkadaşlarımın (ya da tanıdık) yarısı salı akşamı Ahırkapı'daymış. Evet, ben de oradaydım. Salıyı takip eden şu günlerde bunu facebook'ta arka arkaya açılan albümlerden haber alıyor, bu kadar mı iletişimden yoksun, aynı zamanda bu kadar mı bir örnek olduk diye soruyorum.

7 Mayıs 2009 Perşembe

tespit_nerd devrimi

eğer bir devrim olacaksa, bunu internet emekçişi nerd kardeşlerim yapacak. elleri dert görmesin, kütüphaneler scanleyip pdf'ye çeviren, acımasızca film/dizi kaydeden, milyonlarca wiki datası üreten birileri var oralarda bir yerde.

buna müteakip tembih:

dünyanın tüm internet emekçileri, birleşin!

4 Mayıs 2009 Pazartesi

tespit_gözlük

26 yıl boyunca çift sıfırlı gözlerimle gurur duymuştum ve fekat, son yıllarda arka arkaya üç hatta iki film bile izleyemez olmuştum sürekli bir baş ağrısı uyku gelmece neyse gittim hekim amcaya böyle böyle dedim nedir?.. verdi gözlüğü dün 8 saatlik otobüs yolculuğumda 4.5 film izledim arka arkaya banamısın demedi herşey netti:) uykum da gelmedi başım da ağrımadı ancak ben bu aletleri sadece film izlerken ya da çalışırken takarım, çünkü validem şöyle bir bakıp "aynı banka memurlarına benzedin" dedi... tipim banka memuru ciddiyetindeyken arka arkaya 5 film izlesem nolur izlemesem nolur.