14 Eylül 2007 Cuma

Tespit_Grup isimleri

Sanıyorum ki günümüzde artık grup kurmak, şarkı yapmak, plak şirketiyle anlaşmak..vs. değil gruba bir isim koymak starlığa giden yoldaki en zorlu adım haline geldi. Grup isimlerine baktıkça, özellikle artık birbirinden ayırt etmekte çok fena zorlandığım pek şirin indie atılımcıları kendilerini (bizi de beraberlerinde) zorluyor gibi hissediyorum.

Bu his geçtiğimiz senelerde, I Love You But I've Chosen Darkness, Clap Your Hands Say Yeah, Death Cab for Cutie, Shout Out Louds gibi "daha uzun isim bulamadınız mı?" sorusu sorduran gruplarla başlamıştı ki, şu günlerde Suburban Kids with Biblical Names, Margot and the Nuclear So and So's, Flowers From The Man Who Shot Your Cousin, Low Low Low La La La Love Love Love gibi telaffuzu dahi zor, hafızamı zorlayıcı, aynı zamanda beni fan club'lara üye olup hayret ve tebrik içerikli mesajlar yazmaya kışkırtan gruplarla karşılaşıyorum.

Sanıyorum ki artık gençler http://www.bandnamemaker.com/ kullanıyor.
Örneğin ben kullandım. Grup kurarsam adını "Unrest Criminal And The Disgusting Chance" ya da "Burnt Bunnies Of The Extreme Palace" koyabilirim. Daha neler göreceğiz.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

türkçe müzik yapan gruplarda dua et bu furya henüz başlamadı..mesela "telgrafın tellerine kuşlar mı konar" "dev ekranda maç keyfi" gibi amatör gruplar var ama

etipuf dedi ki...

bir de cansei de ser seksi vardı ki mesela hala okuyamıyorum ben.

türkçe amatör müzik gruplarının türkçe isim kullanmasından yanayım.örneğin dev ekranda maç keyfi gibi.:)