29 Ocak 2008 Salı

tespit_ana yüreği_tembih

annesiyle çocukluğu kavga halinde;
anne arslan: alla sana da senin gibi çocuklar versin işala.
kız arslan: amin!
gibi tartışmalarla dolu, tartışma olmadığı zamanlarda;
anne arslan: annelerin bedduası saylanmaz.
şeklinde barışmalarla geçen bi kız çocuğu olarak, anneyle arkadaş olmaya başladığın senelerde annenin kalbinden senin için içinden geçenin olduğunu; daha da çoğunlukla senin için istemediğinin olmadığını tespit ettim.
tembihim şudur ki, eğer bi yanlış içindeyseniz ve bunun yanlış olduğunu da hissediyorsanız annenizle paylaşmayınız, düzeltiniz, düzeliniz. ya da artık çağ böyle annecim gibisinden annenin sinirlerini törpülemeye çalışmayınız, susunuz. eğer bir erkek arkadaşınız varsa ve sizin ya da onun bi yanlışı varsa annenize bahsetmeyiniz. ya sizin o ilişkideki hal ve tavrınızdan rahatsız oluyodur, ya da karşınızdakinin size yaramicağını düşünüyodur. ve anne yüreğidir dayanamıyodur ve ilişkiniz rampayı bitirip düzlüğe varamadan, siz ya da o düzelmeden bitiyodur.

mesela biz dün gece annemle 'bıçak sırtı' izliyorduk, annemin gözlerindeki 'mehmet' gibi bir damat adayının parıltısını gördüm. anneme sesleniyorum;
'madem sen bozdun, sen düzelt!'

3 yorum:

b dedi ki...

oha bu kadar aynı şeyler hissedilmez, ben de anneme sesleniyorum ama yazamıcam şimdi:)

ışık dedi ki...

ilk sevgilim olduğunda, tanıdığımı sandığım anneme, hani o anlar, bilir, bilinçli de bi kız anası olur diyerekten pek sevindiğim bu mevzuyu anlatma gafletinde bulunmuştum. annemi ilk o gün tanıdım. sustu ve erken dedi. bense uçuyordum yere inemedim o zaman... anlatmamaları öğrenmem ise son 2-3 seneye denk geliyor.. sonunu bilsen de ihtiyaç mı hissediosun nedir bu annelerin üstümüzdeki hakimiyeti..:)

spineless dedi ki...

anneye herşey anlatılır ama sansürlü versiyonlarıyla. gerçi ben hayatımdaki herkesi annemin benden 10 kat daha hızlı analiz edip tanıdığını, sonra ben farkedip "böyle böyle yaptılar bana lan olcak iş mi" diye anlattığımda hiç şaşırmadığını farkettim. çok korkunç :)

bi de anneler kızları üzerinden hayatlarını tekrar yaşıyorlar. o yüzden kendi aradığı, beğendiği ve sevebileceği adamı bulmadan sen rahata eremiceksiniz hehe.