24 Aralık 2007 Pazartesi

tespit_kurbanlık koyun ile kurulan bağ

yalnızca bizim ülkemize (belki diğer müslüman çoğunluklu ülkelerde de rastlanabilir, araştırmadım) özgü olduğunu düşündüğüm " çok küçükken gözümün önünde güzelim bembeyaz koyunumu kestiler , o yüzden hiç et yemedim sendromu"ndan bahsetmek istiyorum. kendim yaşadıktan ve bir çok insanın yaşadığını öğrendikten sonra, bu konuyu uzun uzun tartışıp durdum çeşitli kişilerle. allahtan önümde dana kesilmedi, çok ağır psikolojik sonuçlar doğurabilirdi.


bu bayram tv'de bir takım ünlüler bayram sohbetleri seanslarında bu konu ile ilgili hikayelerini anlattılar. hatta yine bazı haber programları ve sayın zekeriya beyaz hoca da özellikle tembih etti. çocuğunuza kurban kesimini izletmeyin, et yememesine sebeb olabilir.... yıllardır ilgilenilmemiş olan bu konu nedense bu sene pek popüler oldu, ben de sonunda kendi savımı kanıtlamış oldum. çok mutluyum, tespitim meşruluk kazandı.

bu bayram bahçede bağlı duran koyuncuk ile uzun uzun bakıştık. hemen aramızda bir takım bağlar kuruldu (eminim hayvanın beni taktığı filan yok). o, sabah olduğunda pek gergindi. hayvanlar artık anlıyor sanırsam. ee yüzyılların alışkanlığı... evdekileri , koyuncuğu özgür bırakmakla tehdit etsem de nafile. biz onu oturup afiyetle yedik.

Hiç yorum yok: