7 Kasım 2007 Çarşamba

tespit_lüks

şu son günlerdeki kırmızı baloncuklu reklamda, müslüm gürses, homm tiyatırr sisteme "ihtiyacı" olduğunu belirtirken, lüks ve ihtiyaç kavramlarının nasıl da aynı şeyi anlatan farklı kelimelere dönüştürüldüğünü tespit ettim.

Fakat ihtiyaç kelimesi yalnızca o reklamda, lüks nesneleri tanımlamada kullanılmıyor. Tam tersi, bu reklam, aslında var olanı yansıtıyor.
Çünkü etrafımda, yeterince düşük gelirli çoğu insanın gerçekten normal boyutlu bi tv almak yerine, ayarlamayı bilemediği için herşeyi eni genişlemiş, renkleri kırmızılara çalmış bişekilde izlemek zorunda kalıp da gocunmadığı LCD ekran tvler, ya da ihtiyacın ötesinde bin tane işleve sahip garip gurup uzay telefonları satın aldıklarına ve, sonuç olarak da lüks ve ihtiyaç kavramlarının birbirlerinin içine ne kadar da vahim bi şekilde geçmiş olduklarına şahit oluyorum.

4 yorum:

bilge dedi ki...

kredi kartları bu durum teşvik ediyo diyebilirim...

begüm dedi ki...

güzel tespit bu yaw!
:)
bi de, ülkemizde lükse ulaşım kolaylığının artıp artıp, muasır medeniyetlere ulaşması ve bunun türkte (her haltta olduğu gibi) sarhoşluk hali yaratması da etken..
bence..

evren uzer dedi ki...

arcelik icin tasarim yapan bir yabanci tasarimci anlatmisti, turkler bir camasir makinesinin butun fonksiyonlarini kullanip kapasitesini zorlayan tek grupmus arastirma yaptiklari 12 avrupa ulkesi icinde. fransizlar 30 derece kisa program ile yetinirken biz ille de verdigimiz paranin hakkini almak icin herhalde butun dugmeleri kurcaliyormusuz, alinca da en son model olsun istiyormusuz. su an hic istemedigi halde beyaz esya alma zorunlulugunda olan bendeniz sadece camasir makinesi olan camasir makinesi ya da sadece buzdolabi olan buzdolabi bulamiyorum, biri de elektroturbo firin ile turbo olani arasinda ne fark oldugunu soylerse cok mutlu olucam, depresyondayim..

avs dedi ki...

bence elektrikli ocak ile fırın al :)