7 Eylül 2008 Pazar

tespit_tembih_ortamlar

daha önce milyonlarca kez tespit ettiğim ama şu an tekrar bi cümle içinde kurmak istediğim üzre: etrafımızda "80 kelimelik türk kelime haznesi"yle (ki bu benim kalıbım değil, alıntı) kurduğu her cümlenin içine en az bir ingilizce kelime (ki burda bahsedilen bilgisayar masaüstüsüne desktop diyor gibin bi durum değil) yerleştiriveren ama yanına bir yabancı getirdiğinizde ingilizce konuşmayı asla beceremeyen ya da buna cesaret edemeyen; seçim zamanı geldiğinde özellikle artan bir şekilde türkiye'deki politik gündemi takip etmemekle gurur duyan ve bundan anlamayışının anlamayışlık olmadığını düşünen, klişeleşen "apolitik gençlik"(ki politik görüş sahibi olmamanın suç olduğunu düşünmüyorum, çünkü ben aptal olmanın da suç olduğunu düşünmüyorum) olmanın küpe takmak gibi asi bir hareket olduğunu zanneden, zamanın seçimlerinde aday diye sadece rte'yi bilen ama nerdeyse hergün belki de bir kaç kere barack obama'dan bahseden bir gençlik (ki ben burda genç derken 12-13 yaştan değil, 30'dan bile bahsediyorum) olduğunu farkettim.

ingiltere'den yetişmiş ol, anglofon ol, kendini ifade etmede zorluk çek ya da direk ingilizce konuşmayı seviyorum ben de, dürüst ol canımı ye gibi açıklamalar yapıp atasözü (ki ben burda büyük laf ettim demiyorum) açıklayan kompozisyonlar yazdıran edebiyat hocalarının düştüğü hataya düşmek istemiyorum.

sonuç olarak, toplumun genç kesiminin zorlama bir durumda olduğunu, orda burda her gördüklerini kendilerinde istediklerini tespit ediyorum, yazılı olarak kalsın istedim.

bunları çoğaltabiliyoruz işte ben ona üzülüyorum.

Hiç yorum yok: